Haji Menuju ALLAH – Raihan




  • Print Friendly

    Sudahkah anda mendaftar untuk menunaikan fardu haji? Silalah daftar, bayaran pendaftaran hanya RM1300.00. Bagi kakitangan awam pula, anda ada kemudahan membuat potongan gaji untuk menyimpan di tabung haji setiap bulan. Kalau menyimpan duit banyak-banyak di tabung haji TETAPI tidak mendaftar untuk pergi haji, macam mana pihak Tabung Haji hendak memilih anda untuk menunaikan fardu haji?

    Memang ada kes orang yang sudah ada banyak wang di Tabung Haji, tapi dia kehairananlah, sebab katanya kenapa Tabung Haji tak panggil-panggil lagi? “Eh, Duit aku dah lebih dari cukup ni?”…….. haaaa daftar, jangan tak daftar……… bukan menyimpan saja, tapi DAFTAR + MENABUNG. Orang tua saya dulu tak menabung pun, yelah, orang susah……. tapi mereka baaaaanyak berdoa, tiba-tiba dapatlah rezeki (tanahnya terjual). Dapat duit, daftar, kursus, doa, doa, doa…… tup, tup….. dah pergi……. eh, mudahnyaaaaa!

    Ibadah haji merupakan ibadat yang memerlukan tenaga fizikal untuk melakukannya. Oleh itu, eloklah kita melakukannya sewaktu masih muda lagi. Saya alhamdulillah telah mendaftar tahun lalu dan agak-agak tahun bila saya dijangka mendapat peluang ke sana?……… oh, 2022 lah! Kalau ada rezeki, panjang umur, insyaAllah sampailah nanti…….. TAPI si dia dapat tahun 2016lah pulak!…….. takpe….. doa mohon dapat pergi sama-sama, doa kan senjata orang mukmin?

    Catatan 30.8.2014

    Alhamdulillah, dengan rahmat kasih-sayang Allah SWT serta doa-doa mereka yang makbul di sisi-Nya, rayuan saya untuk mengerjakan haji bersama suami diluluskan.

    Berita gembira tersebut saya terima melalui panggilan telefon daripada pejabat Tabung Haji daerah pada 14.7.14 bersamaan 15 Ramadan 1435H.

    Pada awal tahun suami saya menerima surat tawaran mengerjakan haji. Tunggu punya tunggu, surat untuk saya tidak juga kunjung tiba. Sayunya hati bukan kepalang…

    Rupa-rupanya ……. sila klik di pautan Hajiku 1435H / 2014, Insya-Allah

    Comments

    comments

    Author: dusakal thooluut

    Passion terhadap aktiviti blogging. Semoga Islam tersebar ke seluruh alam. Dunia sementara, akhirat kekal.

    Share This Post On